Thursday, March 28, 2013

Interview SPP

Hari ni aku nak update pasal interview dengan SPP semalam. Rasa lega bila dah selesai ditemuduga... Tak tahu nak gambarkan perasaan ni. Hampir sebulan jugaklah aku dok study, google sana sini nak buat preparation menghadapi temuduga ni...

En Jawa minta cuti semalam. Memang dia dah cakap nanti bila dapat iv abg cuti. Aku xsuruh pun dia cuti. Dia yang ckp sendiri... Bgs kan suami aku! Seawal pukul 6 am aku dah bangun. Siap2 setengah jam, aku sempat makan ubat dulu sebelum bertolak. Tapi... Pagi semalam boleh pulak aku muntah. Nasib ubat dah ditelan dulu. Kandungan 5 bulan ni 2x aku muntah. Sebenarnya muntah air je. Aku dah dapat kesan aku tak boleh minum air masak kosong yang bukan suam. Kalau minum air suam takde pun aku muntah2 ni. Pagi tu aku malas nak jerang air, takut lambat so minum jelah air masak yang ada.

Sampai IPGM Temenggong Ibrahim sebelum 7.30 pagi. Nasib sempat. Tu pun dah ramai bakal2 cikgu yang dah datang awal. Lepas urusetia cek dokumen semua, nama aku dan fara ditempatkan dalam 1 bilik untuk iv yang pertama. Dalam bilik temuduga aku berenam termasuk cikgu upsi dan  3 orang cikgu dari ismp. Sepatutnya penemuduga ada 2 orang tapi hanya sorang penemuduga je berpangkat Tan Sri.

Dalam bilik sangat nervous. Macam dah lupa apa yang dibaca. Masa Tan Sri bagi introduction, aku sempat baca Al-aziz al-jabbar al-mutakabbir pastu hembus perlahan2... Hehe. Ayat ni memang aku amalkan dari dulu lagi, iaitu tips dari Dr Fadilah Kamsah.

Masa dia suruh perkenalkan diri, dia minta sorang volunteer. So aku la angkat tangan dulu sebab nak hilangkan nervous. Tan sri cakap, orang yg 1st saya bagi markah lebih sebab kalau kita jadi student pun, student kita tak suka jadi yang pertama... Dalam hati aku, yeaaaahhh!!! Temuduga lebih pada sharing session. Sangat santai dan sangat senang!! Langsung takde ditanya pasal fakta atau dasar KPM. Antara soalan yang ditanya, bagaimana nak jadikan P&P yang berkesan. So dia minta kita tunjuk cara mengajar. Aku orang 1st lagi... Ntah apa2 jugaklah yang aku cakap. Soalan lain ialah apa ciri-ciri guru cemerlang. Tan sri lebih banyak bercakap dan beri nasihat. Di akhir temuduga tan sri cakap posting dalam bulan 5 nanti. Dia pun cakap dia berpuas hati dengan apa yang kami sampaikan. Dia kata takdelah teruk sangat...hehe.. Syukur....

2 comments:

  1. Taniah faizin..InsyaAllah semoga kamu menjadi seorang pendidik yang berjaya. Mencurah2 rezeki anak (^_^).amin

    ReplyDelete
  2. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete