Monday, September 19, 2011

Aku seorang student!

Aku kini seorang student....
Sebenarnya, aku dapat sambung DPLI kat UiTM Shah Alam.. UiTM dihatiku... kan..kan..
Aku dah daftar 9 Julai hari tu.. kira dah 2 bulan lebih la aku bergelar student sepenuh masa..

Dengan berkat sokongan En Jawe, family dan cikgu2 sekolah, aku ambil keputusan letak jawatan GSTT Pendidikan Khas.. Walaupun hampir 2 tahun aku kat sekolah tu.. Sedihnya tak tahu nak cakap.. aku sayang murid-murid Pendidikan Khas. Tapi, diorang cakap, ni dah rezeki aku, peluang aku dan untuk masa depan aku.. Rugi kalau aku tolak. Lagipun, aku muda lagi dan takde anak lagi. Memang aku serba salah nak terima dpli ni. Bak kata en Jawe, 'biar kita susah dulu, nanti kita senang kemudian hari." Tapi, ini lah pengorbanan yang aku ambil tatkala inai masih merah di jari masa aku daftar masuk hari tu... (jiwang la pulak..).

En Jawe?? Orang kate, semakin jauh semakin sayang.. Die sangat memahami.. Lagipun, every week aku balik untuk memenuhi tuntutan+tanggungjawab aku sebagai seorang isteri.. cewahhh... En Jawe akan tinggalkan sebakul penuh baju untuk aku basuh. Sebelum balik pun aku akan gosokkan baju seluar kerja dia untuk seminggu... dan bila balik Shah Alam, die akan hantar aku.. Kesian dier....

Kehidupan?? Aku happy kat sini, kawan2, lecturer semuanya best2... Masa mula-mula nak daftar, macam2 aku pikir.. Nak berkenalan dengan kawan baru, suasana baru, nak kena belajar balik walaupun dah 2 tahun meninggalkan zaman U.. ohh, semuanya stress..
Tapi alhamdulilah aku dapat mengharunginya dengan baik~~

Sebenarnya baru tahun ni DPLI buat program setahun setengah.. sebelum2 ni setahun je..
1 tahun belajar+ setengah tahun praktikum. So, nak tak nak, kenalah aku hadapinya.. dah ni keputusan aku dan ini cita2 aku untuk menjadi seorang pendidik.. Doakan semoga aku berjaya with flying colors.. Amin...

Gambar gedik dalam kelas..hehe,,

Ni lah kehidupan aku sekarang, mengadap buku+assignment+presentation


Berbuka puasa di Tanjung Harapan

Kawan2 yang best dari pelbagai negeri

No comments:

Post a Comment