Saturday, December 17, 2011

Kereta Idaman

Nak beli kereta apa ek? Belum jadik cikgu lagi dah berangan-angan nak beli kereta. Aku memang suka berangan pun.... Takpe, berangan tu kan penting... 
Dulu, masa gstt aku pakai kereta family aku. So, jimat sikit. Dapatlah simpan duit untuk kahwin masa tu. Sekarang ni, laki aku pakai Myvi. So, nanti aku dah kerja mesti kitorg kena ada second car. 
Aku tak tahulah nak beli kereta apa. Tapi laki aku minat sangat kereta ni......


Laki aku peminat setia honda... Sikit-sikit honda2. Dulu masa beli myvi, time tu kitorg baru nak tunang. Banyak nak pakai duit, so beli kereta ikut bajet+keperluan masa tu.


Nak beli honda baru ni, aku rasa tunggulah 5-6 tahun lagi. Laki aku kata nak beli honda second je. Harga lebih kurang macam Persona.

Dia pun kata macam nak beli MPV, macam Grand Livina. Tapi, rasanya lepas dah ada anak 4-5orang kot. Tapi aku sebenarnya nak beli kereta apa.??? Apa kereta idaman aku??


Aku nak kereta ni je... Rasa cukupla untuk aku pergi dan balik sekolah nanti. Jimat pun jimat jugak. Kalau myvi dah cukup 'haul' nanti, juallah. Baru boleh beli honda baru.. Maybe time tu ekonomi kitorg dah stabil kann... Yang penting, no plat nanti mesti J++ 2004. Sama macam myvi, JMC 2004. hehehe...

No comments:

Post a Comment