Monday, January 2, 2012

Welcome 2012, Goodbye 2011

Semalam, 01.01.2012 kita merai Tahun Baru 2012... Tahun baru, azam baru.. Sebelum nak bercerita bab azam, aku nak bercerita apa aku buat semalam di Tahun Baru. First time ni tahun baru sama2 dengan en Jawe. Selalu bagi mesej je wish tahun baru... Masa malam 31.12 tu, kitorang duduk rumah je. Tengok bunga api.... hehe...

Apa aku buat eh semalam?? ohh,, ingat dah.. Aku dan en Jawe pergi Angsana dan Jusco Tebrau... Aku pau en Jawe cermin mata baru..kih2.. Niatnya nak tukar kanta je. Sebab spek lama kanta dah tak best, dah calar2.. Last beli 2009. "Abang, nak beli baru ke, tukar cermin je ek?" Tulah ayat umpan aku... En Jawe sudah semestinya sangat prihatin dan akan memenuhi keperluan isterinya sebagai seorang student.. "Terpulang, nak beli baru pun boleh..." 

Bukan beli satu, tapi beli 2 cermin mata. 1 untuk aku, dan 1 lagi cermin mata hitam untuk En Jawe. Tak mampu beli Ray Ban. Beli cap apa ntah yang ada polarize... Memang kitorg selalu gunakan konsep adil.. Dua2 dapat... Thanks abang...

Nak cerita bab azam..... Aku ni banyak sangat azam.... Ada yang bersungguh2.. ada yang ala kadar je nak buat.. Yang penting, azam nak kahwin dah tercapai pun.... Azam nak dapat kerja tetap, bakal tercapai.
Untuk sekian kalinya untuk 2012 ni..... Aku berazam yang teramat sangat, untuk mengandung tahun ni.... Terlalu nak sangat. Walaupun ramai member2 aku yang kahwin lepas aku, ramai yang dah mengandung, aku tak kisah. Sebab aku masih lagi dok berjauhan dengan En Jawe. Walaupun family+family mertua tak pernah bagi tekanan, tapi tekanannya dari diri aku sendiri. Aku memang suka budak2... Takpe, "Allah tahu masa yang terbaik untuk umatnya"

Untuk merealisaikan azam tahun ni, kitaorg dah start jaga pemakanan... En Jawe dalam proses turunkan berat badan. Hasil makan Shaklee, agennya kakak aku, adalah turum sikit. Perut pun dah tak macam ibu mengandung. hehehe... En Jawe dah tak minum air sejuk, tak makan jajan. Dan kitorg pun ada amalkan doa Nabi Zakaria dan dari Surah Al-Imran.

Moga azam aku akan tercapai.... Mohon doa daripada kalian.... Amin Ya Allah...


رَبِّ لا تَذَرْنى فَرْداً وَأَنْتَ خيْرُ الوارِثينَ
“Ya Tuhanku janganlah Engkau membiarkan aku hidup seorang diri dan Engkaulah Waris yang paling Baik

Sekian.


1 comment: