Thursday, March 15, 2012

Rumah+Kufi frame

Lamanya xupdate blog.. hari2 singgah.. tapi.....
Al-maklumlah bz seorang student... Tengah bosan ni, update la sekejap.. nak kata assignment takde tu, sebenarnya ada... tapi takde mood nak buat malam2 ni...

Alhamdulillah result sem lepas dah dapat... Syukur kepada-Mu Ya Allah.. Memang tak sangka dapat keputusan yang macam tu... Dalam malas-malasnya, merungutnya, asyik tidurnya, every week nak baliknya... So, sem 2 ni kena 'up' lagilah ye faizin... Memang tu prinsip aku.. Jangan turun, tapi mesti menunjukkan peningkatan, InshaAllah...

Sebenarnya, mood malam ni nak cite pasal 'Rumahku Syurgaku'...hehe.. Minggu lepas cuti semester break, so lama sangat tak kemas rumah yang berhabuk+bersarang tu... Teruk kann.. En Jawe pun cuti.. Ape lagi, kami berdua beria-ia la kemas rumah. Aku kemas dalam, aku suh en Jawe basuh lantai luar. Kotor sangat. Aku yang tak pernah2 pakai vacuum, boleh pakai pulak. Biasa sapu rumah, pakai penyapu biasa je. Laki aku yang biasa pakai vacuum2 ni..

Lepas kemas, teringin pulak nak tukar kedudukan sofa aku.. Opps! Bukan aku punya, laki aku yang punya! Aku tak suka kedudukan sama je, nampak bosan. Sesekali ubah apa salahnya. Sebab rumah aku yang kecik, so tak boleh sangat nak ubah mana-mana sangat. Laki aku dah bising. 'Tak payah tukar2. Macam yang lama je.' Tulah ayat orang lelaki lagi2 laki aku sorang ni. Kitorang ni kalau tak gaduh memang tak sah!! Aku tolak ke sini, dia boleh ubah tempat lama... Geram sangat... Aku tak mengalah, nak jugak! Akhirnya............ ni lah hasilnya...

Posisi baru, ok tak?

Sebenarnya, lepas dah gaduh-gaduh tu, laki aku beralah jugak. Yes, aku menang! Tapi kedudukan ni bukan aku yang aturkan, laki aku yang susun sebenarnya...hehe...Aku sempat cakap, 'pandai jugak abang ni ek.' So sekarang, dua-dua menang..

Ada lagi satu benda nak update, aku teringin sangat nak beli kufi frame. Dah lama mengidam orang kata! Survey punya survey kat facebook, akhirnya dapat jugak aku beli frame ni masa diorang tengah buat sale. Pembeli yang bijak, so jimat lah sikit duit. Aku memang minat khat. Lagi satu, rumah aku takde gantung ayat Quran pun. Yang ada pun kat bahagian luar. So ape lagi, aku terus suh laki aku gantungkan jugak frame tu. Lihatlah....

Nampak tak? Tu yang hijau tu.. 

Bagi jarak dekat sikit...... 

Sesuai hijau kuning..

Sebenarnya ayat ni ayat Nabi Sulaiman kepada Jin. Kiranya, macam nak elakkan makhluk halus masuk rumah la... InshaAllah... Kenapa pilih hijau?? Ala... walaupun orang tak suka, tapi aku tetap suka. Mestilah aku pilih kaler kesukaan dari kecik...hehe.. HiJoo..... Padaan kan dengan lampu Ikea tu.... kih2..

Ape lagi ek nak buat dengan rumah.......... Tungguuu..... hehe..(laki aku mesti bengang!)

No comments:

Post a Comment