Sunday, July 8, 2012

Celebrate birthday CIKGU

Salam, aku nak update pasal birthday ni.....

masa 3.7 lepas, sehari lepas birthday, student2 aku kelas 4 Damai menyambut besday aku....
alahai, baiknya diorang ni... tak sangka plak..
pagi-pagi lagi, syazana & fazira dah datang jumpa aku... 'cikgu masa ke 5, cikgu free tak? kitorang nak sambut besday cikgu.....'


Nasiblah aku memang takde kelas waktu ke-5 tu.... Tiba-tiba diorang pun bawa kek coklat yang sangat sedap di bilik guru... Segannya masa tu. Nasib cikgu2 tak ramai....

Ini lah keknya....

Sebenarnya kelas 4 Damai ni, kelas aku yang paling 'havoc'.... Kaki ponteng, malas belajar, suka buat bising.... Tapi sekarang ni, aku boleh kawal budak-budak kelas ni... Aku kan suka beri motivasi kan diorang. Sampaikan aku suh diorang angkat tangan dan berikrar kena ubah sikap..... Memang sapa tak tahan, memang boleh stress....!! Aku pun selalu ugut diorang kalau malas belajar, aku suruh En Shaari ganti cikgu lain, aku tak nak ajar diorang lagi... 'cikgu tak nak cikgu.. kitorang suka cikgu...'
Tahu takut, baru ugut sikit... hehe..

Alhamdulilah kelas ni sikit-sikit dah nampak peningkatannya. Boleh khusyuk time aku mengajar, yang kaki ponteng pun, nak datang kelas.... oklah kan.... 

cikgu, cepatlah potong kek....

Inilah dia, fikri yang sponsor kek...TQ

Lepas tu, aku pun suh diorang bawa kek ke kantin.. Makan ramai ramai-ramai dengan budak kelas....

Student perempuan 4 Damai

Kenangan yang takkan aku lupa... Baru jadi cikgu praktikum 2 bulan, ada jugak student nak celebrate besday kan... Tahun depan, ada lagi tak?? hehe... Teringat masa jadi gstt, time besday aku yang bawa kek bagi kat student... hehe.. Terbalik kot pulak sekarang...

setahun lepas di SK Kompleks Uda.. sambut besday dengan student

No comments:

Post a Comment