Saturday, February 5, 2011

50 hari dan Karaoke!

Lagi 50 hari.... Apa persiapan aku dah buat? Rasanya banyak yang dah setel.... Yang belum setel cuma borang nikah, fitting baju dan hantar barang hantaran...Ok,ada masa lagi... Dun worry Faizin!!

Hari ni, aku nak ceritakan perihal KARAOKE pada majlis kahwin... Ada orang suka, ada orang tak suka.. Terpulangla pada masing-masing.. Tapi, tadi aku ada baca satu blog, dia pun tak menyokong karaoke untuk majlis dia. Dia pun suruh pertahankan.. Aku ingat aku sorang je tak suka. Dan ramai bloggers2 yang lain, turut menyokong... Sebenarnya dari awal lagi aku memang tak nak ada karaoke kat  majlis kahwin aku nanti.. Yelaa, tu kan majlis kita.. Aku tak nak orang lain buat majlis aku, macam majlis mereka sendiri... Kadang2 nyanyi lagu ntah ape2.. Lagu yang tak sesuai dengan majlis... Lagu rock misalnya...Adooii, tolonglaa...

Gambar hiasan semata

Tapi, aku tahu mak ayah aku mesti nak ada karaoke nanti... Yela, nak memeriahkan majlis katanya... Tapi, aku dah siapkan beberapa lagu yang sesuai masa majlis aku nanti... Lagu yang tak menyakitkan hati, yang sedap halwa telinga mendengar...  Tapi, YANG PASTINYA, ayah aku dah tempah karaoke+penyanyi kat vendor kami... Aku dah cakap TAK NAK, tapi apakan daya terpaksa ku telan jua....

Tapi dalam diam-diam, aku dah cakap dengan vendor tu, aku ada sediakan CD lagu untuk dipasang nanti... Dia kate pun ok, dan dia suruh sediakan lagu masa potong kek nanti... Yang tu, aku belum decide lagi nak lagu mana...Aku pun nak cakap jugak nanti, kalau 'penyanyi' tu nak melalak, kena nyanyi lagu yang sesuai... Bukan lagu rock, bukan lagu Mawi!! Lagu Maher Zain, takpe! Boleh gitu??

1 comment:

  1. Sabor je lah yer.. Org2 tua ni susah sikit. Memang dia suka kalo kite ikut cakap dia jer..
    Yang mana tak elok tu, tegur je bebaik..

    ReplyDelete