Monday, February 28, 2011

Sedia untuk buka brazers!!

Aku HAPPY sangat hari ni. Sebabnya.... Brazers aku nak buka!! Citenya mcm ni.. Petang tadi pegi Pejabat Kesihatan, tempat aku check-up gigi. Sebenarnya aku datang nak ambil getah gigi yang dah hilang.. Kena pakai getah tu sebab nak rapatkan gigi tepi. Appointment aku sebenarnya 17 Mac nanti. Kebetulan dah datang tu, aku tanya sekali nurse kat kaunter tu, 17hb nanti boleh ke brazers aku buka? Masa appointment lepas aku lupa nak tanya, sebab doc baru yg periksa aku. Biasanya Dr. Akhmar. Dia doktor pakar kat situ. Aku memang dah cakap dari tahun lepas ngn doc yang aku nak buka brazers bulan 3, sebab nak kahwin. hehehe..

Nasib Dr. Akhmar ada tadi. Lepas dia check gigi aku, dia kata dah boleh buka. Gigi aku dah ok... Wah, seronoknya... Dia cepatkan appointment aku ke 9 Mac nanti. So hari tu, brazers aku dah bole buka la!! Lepas ni aku pakai retainer jela.. Retainer tu boleh buka pakai bagi gigi jangan bergerak...

Alhamdulillah, akhirnya impian aku nak gigi cantik dan rata akan tercapai. Aku stat pakai dari bulan Mei 2009. Hampir 2 tahun jugakla aku pakai. Tu pun lepas tamat degree baru teringin nak pakai. Sebab dah terpikir nak kahwin.. hehe. Kahwin mesti kena cantik, kena sentiasa senyum.. Dulu aku memang rendah diri kalau cakap pasal gigi, sbb gigi atas aku agak 'kedepan' sikit. Bila bergambar pun takkan tunjuk gigi. Memang jeles tengok gigi orang yang rata. Tapi aku pegang kata-kata, 'Setiap orang ada kelebihan dan kekurangannya'.

Cantik kan gigi Misya Omar skg?

No comments:

Post a Comment